Nordic Waterproofing ostaa SPT-Painting Oy:n

Kaupan myötä yhtiölle uusia tuoteryhmiä

Nordic Waterproofing Suomi on 31.1. ostanut 100 prosenttia suomalaisen SPT-Painting Oy:n (”SPT”) osakkeista. Yhtiö toimii nopeasti kasvavilla lattiapinnoitemarkkinoilla ja tarjoaa lattiapinnoitteiden asennuspalveluja rakennus-, laivanrakennus- ja teollisuusasiakkaille.

Vuonna 1990 perustettu SPT on johtavia pinnoiteyrityksiä, ja sillä on merkittävä osuus Suomen lattiapinnoitemarkkinoista. Asiakkaat ovat pääasiassa rakennusyhtiöitä ja telakoita ja näiden alihankkijoita. Helsingissä toimiva yritys työllistää 20 henkilöä, ja sen vuotuinen liikevaihto on noin 80 milj. Ruotsin kruunua.

Kauppahinta on noin 31 milj. kruunua, ja kauppa rahoitetaan Nordic Waterproofingin käytettävissä olevilla käteisvaroilla. SPT integroidaan Suomen liiketoimintayksikköön ja yhdistellään Nordic Waterproofingin kirjanpitoon 31.1.2017 alkaen. Kaupalla odotetaan olevan lievä positiivinen vaikutus Nordic Waterproofingin vuoden 2017 osakekohtaiseen tulokseen.

”SPT:n ostaminen tukee strategiaamme, joka tähtää Nordic Waterproofingin aseman vahvistamiseen päämarkkinoilla tuoteportfolion ja segmenttien laajentamisen kautta”, Nordic Waterproofing Groupin toimitusjohtaja Martin Ellis kertoo. ”SPT:llä on vahva markkina-asema, ja odotamme löytävämme hyviä synergioita, sillä urakointiyhtiöillämme on sama asiakaspohja kuin SPT:llä. Samoille asiakkaille, joille nyt tarjoamme kattourakointia, on helppo tarjota myös lattiapinnoitusta. Nordic Waterproofingista tulee entistä tärkeämpi kumppani, kun pystymme tarjoamaan kattotuotteiden ja -palvelujen lisäksi lattiapinnoitteita. Lisäksi laivanrakennusteollisuus on vakaa asiakassegmentti. Suomen laivanrakennusliiketoiminnan näkymät ovat erittäin hyvät, ja johtavalla telakalla on 30 prosentin raportoitu kasvupotentiaali seuraavien viiden vuoden aikana.”

SPT-Paintingin toimitusjohtaja Harri Vesterinen kommentoi: ”Uskomme, että SPT:llä on hyvät valmiudet kasvaa samaan tahtiin maailman lattia- ja kansipinnoitusurakointimarkkinoiden kanssa, ja Nordic Waterproofingin osana pystymme entistä nopeammin toteuttamaan suunnitelmiamme ja pääsemään uusille maantieteellisille markkinoille.”

”Olen hyvin tyytyväinen siihen, että SPT-Paintingin nykyinen johtoryhmä jatkaa liiketoiminnan kehittämistä. Johtoryhmän jäsenillä ja heidän kollegoillaan on erinomainen asiantuntemus toimialasta, ja he pystyvät toteuttamaan useita suuria samanaikaisesti käynnissä olevia projekteja. Toivotamme kaikki uudet työntekijät ja asiakkaat tervetulleiksi Nordic Waterproofing -konserniin”, Nordic Waterproofing Groupin toimitusjohtaja Martin Ellis sanoo.

Lisätietoja:
Nordic Waterproofing Groupin sijoittajasuhteista vastaava johtaja Anders Antonsson
Puh.: +46 709 99 49 70
Sähköposti: anders.antonsson@nordicwaterproofing.com