KerabitPro mukana urakoimassa Euroopan suurinta puukerrostaloa

PuuMera Kivistö
Kuva: Vuorelma Arkkitehdit Oy

Vantaan Kivistön messuille on valmistumassa Euroopan suurin puukerrostalo, jossa on kaikkiaan parisensataa parveketta. Puurakentaisen parvekkeen vedeneristys vaatii aina erityisratkaisuja perinteisen hitsattavan kermin sijaan, kun tulityö ei ole mahdollista puualustalla. KerabitPro käytti oman konsernin liimattavaa  SealEco Prelasti NO FLAME -tuotetta.

EDPM-kumista valmistettu SealEco Prelasti NO FLAME on erittäin paloturvallinen vedeneriste

SealEco Prelasti NO FLAME on paloluokan BROOF(t2) tuote. Kiinnitys tapahtuu polyuretaaniliimalla pisteliimaten eikä tulityötä tarvita.

Tuotteesta löytyy useita leveyksiä tai se voidaan toimittaa täysin mittatarkkana.  Näin jatkoksia ei tule lainkaan, ylösnostot liimataan kauttaaltaan alustaan ja niiden saumat tiivistetään erityisillä kulmakappaleilla. Myös tuotepaksuuksia on useita ja valikoimaan kuuluu lisäksi valmiita läpivientikappaleita.

Parvekkeiden lisäksi KerabitPro vedeneristi katon ja pihakannen

KerabitPro omaa sadan vuoden kokemuksen vedeneristysrakentamisesta. – Ensimmäistä kertaa olemme mukana näin laajassa puurakentamisen hankkeessa, kertoo työmaapäällikkö Heikki Määttänen, joka valvoo vedeneristystöitä kohteessa.
Urakka sisältää parvekkeiden vedenerityksen lisäksi katon pintakermiasennuksen ja pihakannen vedeneristyksen. Katon osalta homma hoitui perinteisesti bitumikermeillä: elementtitehtaalla mekaanisesti kiinnitetyn aluskermin päälle voitiin turvallisesti hitsata pintakermi.