Tekijät esiin |
Kattohuolto

Mikko Kuosa, Kerabit Kattohuolto

“Kun saa haastavan kohteen hyvin maaliin ja vielä kruunuksi asiakkaalta positiivisen palautteen, niin kyllä lämmittää mieltä”

Mikko Kuosa, asentaja Kerabit Kattohuolto Vantaa

Tapaamme Mikko Kuosan, asentajan Kerabit Kattohuollosta: “Kun saa haastavan kohteen hyvin maaliin ja vielä kruunuksi asiakkaalta positiivisen palautteen, niin kyllä lämmittää mieltä”

Mikko on aloittanut Kerabitilla 2015 kattohuoltajana. Silloinen työnantajayritys oli AL-Katot, joka myöhemmin sulautui Kerabit Kattoon. Kaikki konsernin kattohuoltotoiminnot siirtyivät Kerabit Kattohuollolle vuonna 2018 (silloinen LA Kattohuolto) ja Mikko siinä mukana.

– Kaikki katemateriaalit taipuvat minulta, mutta enemmän olen tehnyt bitumi- ja PVC-kermihommia, Mikko kertoo. Toistaiseksi Kattohuolto on Kerabitin ainoa PVC-katteiden asentaja. PVC-katteita olen asentanut jo vuodesta 2003. Pääosin teen töitä työparin kanssa.

Mikon työpäivät ovat kovin erilaisia.

– Kuntokartoituksissa menee puolisen päivää, pienkorjauksia voi olla useampikin päivässä, jos kyseessä on esim. vuotojen etsiminen, Mikko mainitsee. Kokemuksen myötä silmä on harjaantunut havaitsemaan vuotokohdat ja usein vähintäänkin alustava korjaus voidaan tehdä heti, kun huoltoautossa on laajalti tarvikkeita ja työkaluja mukana.

Pisimpiä työkohteita ovat isot PVC-saneerauskohteet, joissa voi mennä kuukaudenkin verran. Noin puolet kohteista on yksityisiä omakotitaloja ja toinen puoli isompia kohteita, kuten taloyhtiöitä.

Työnjohdon panos on keskeistä Mikon työn onnistumisen kannalta.

– Kun lähtötiedot ovat oikein, niin on helppo toimia, Mikko hymyilee. Eli kuka on asiakas, missä kohde on, mitä siellä on tarkoitus tehdä ja millä tavalla sekä asiakkaan yhteystiedot. Nämä kun saan, niin sovin asiakkaan kanssa aikataulut ja kerään kohteessa tarvittavat tarvikkeet. Onnistumista edesauttaa myös hyvä kommunikaatio asiakkaiden ja työnjohdon kanssa, Mikko summaa.

Kun kysyn Mikolta, mikä on palkitsevinta hänen työssään, vastaa Mikko näin:

– On mukavaa, kun oppii uusia asioita ja menetelmät kehittyvät. Parasta kuitenkin on se, kun saa haastavan kohteen hyvin maaliin ja kruununa vielä asiakkaalta positiivisen palautteen, Mikko hymyilee. Kyllä se aina lämmittää mieltä 😊