Iiro Långström, Kerabit Kattohuolto
“Hyvä ennakkosuunnittelu ja kommunikaatio niin asiakkaiden kuin asentajien kanssa tuottaa hyvän lopputuloksen”

Tapaamme Iiro Långströmin, työnjohtajan Kerabit Kattohuollosta: “Hyvä ennakkosuunnittelu ja kommunikaatio niin asiakkaiden kuin asentajien kanssa tuottaa hyvän lopputuloksen”
Iiro aloitti asentajana Kerabit Kattohuollossa Vantaan toimipisteessä keväällä 2021. Silloin yrityksen nimi oli LA Kattohuolto. Asentajan töitä Iiro teki nelisen vuotta ennen siirtymistään työnjohtajaksi.
– Hyvin on lähtenyt työnjohtajan hommat alkuun, Iiro hymyilee. Aiempi asentajakokemus Kattohuollolla helpotti siirtymää, kun toimintatavat ja toiminnanohjausjärjestelmä olivat ennestään tutut.
Iiro tykkään työstään, kun se on niin monipuolista.
– Tehtäviini kuuluu töiden ja projektien johtamista, aikataulutusta ja resurssointia niin työvoiman kuin materiaalien osalta. Kuntotarkastusraporttien pohjalta lasken tarjouksia kattojen tarvitsemista korjauksista ja vastaan asiakkaiden puhelinkyselyihin.
Yleensä työkohteissa menee päivästä kahteen ja tekemässä on yksi asentajapari.
– Toimistolla menee enemmän työajasta, noin kaksi kolmasosaa. Loput sitten työmailla, Iiro kertoo.
Kun kysyn Iirolta, millä eväillä työ hoidetaan onnistuneesti maaliin, vastaa Iiro näin:
– Kyllä se on hyvä ennakkosuunnittelu sekä hyvä kommunikointi niin asiakkaiden kuin asentajienkin kanssa, mikä johtaa hyvää lopputulokseen. Joskus voi olla pulaa asentajista, mikä taas hidastaa hommaa.
Työnsä palkitseviksi puoliksi Iiro mainitsee tyytyväiset asiakkaat ja asentajat.
– On mukava saada positiivista palautetta varsinkin asentajilta, että homma on ollut selkeä ja tiedetään mitä, missä ja koska ollaan tekemässä, Iiro hymyilee.